Narodeninová torta na 1.narodeniny

Ťažko veru pre takého špuntíka napiecť, aby to aj dospelákom chutilo a aby to malému brušku neuškodilo. 

Potrebujeme:
vajce 7
múka /ja vždy polohrubú/ 210 g
cukor 210 g
tvaroh 500 g
kyslá smotana 250 g
mascarpone 250 g
domáci lekvár
domáci kompót
fondán


Deň vopred som  si upiekla korpus, čiže piškótu. Najprv som vyšľahala sneh z bielkov a potom zašľahala cukor, múku a žĺtka. Piekla som hodinu na 150°C. Kým sa korpus piekol, zamiešala som si tvaroh so smotanou a marcarpone a cukrom. Cukor som pridávala po lyžiciach, kým mi plnka nechutila. Ale nabudúce dám menej cukru, lebo samotná torta je už dosť sladká. Plnku som odložila do chladničky. Kým vychladol korpus, plnka pekne stuhla. Korpus som rozrezala na 3 časti. Každé medziposchodie som natrela tenkou vrstvou domáceho čerešňového lekváru a plnkou s čerešnovým kompótom. Keď som tortu poskladala, snažila som sa ju viac-menej uťapkať na čo najrovnejší tvar a potrieť tenkou vrstvou plnky. Tortu som obalila kupovaným fondánom a odložila som ju chladiť na 24hodín na balkón. Zaskočilo ma síce 20stupňové babie leto, ale torta to statočne prežila a dočkala som svojich 5 minút slávy počas sfúkavanie sviečky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára